اولین گوشی اندرویدی دنیا
نوشته شده توسط : علی افشار

با اینکه این روزها کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی حال و روز خوبی ندارد و هر روز با افت ارزش سهام و کاهش فروش مواجه است اما این شرکت اولین برندی بود که از سیستم عامل اندروید بر روی گوشی‌های خود بهره گرفت و در واقع سیستم عامل محبوب گوگل در ابتدا بر روی گوشی HTC Dream به دنیای موبایل معرفی شد !

Dream که در سال ۲۰۰۸ به بازار معرفی شد از یک پردازنده تک هسته ای کوالکام ۵۲۸ مگاهرتزی و تنها ۲۵۶ مگابایت حافظه رم استفاده می‌کرد و حافظه داخلیش تنها ۱۹۲ بود. این گوشی دارای یک صفحه نمایش کشویی ۳٫۲ اینچی با رزولوشن ۳۲۰ × ۴۸۰ پیکسل بود که تراکم پیکسلی پایین ۱۸۰ نقطه بر اینچ را برایش رقم میزد.


Dream از لحاظ امکانات ارتباطی گوشی تقریبا کاملی بود و از نسل سوم مخابرات، وای فای و بلوتوث استفاده می‌کرد اما فناوری بلوتوثش قادر به ارسال دیتا نبود و فقط به هدست متصل میشد.

از دیگر امکانات این گوشی تاریخ‌ساز می‌توان به دوربین ۳٫۲ مگاپیکسلی، کیبورد کامل QWERTY، پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی، شتاب سنج، باطری ۱۱۵۰ میلی آمپر ساعتی و پخش فایلهای mp3 با وجود نداشتن جک ۳٫۵ میلیمتری اشاره کرد.

Dream در زمان ارائه، با اندروید نسخه  ۱٫۰ به بازار معرفی شد اما تا نسخه ۱٫۶ دونات نیز به روز رسانی‌ها را دریافت کرد و پایه گذار گوشی‌های محبوب نکسوس شد ! طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 تير 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: